Wednesday, February 23, 2011

TIPS SIHAT SECARA TRADITIONAL



Ini lah air minuman yang saya minum sejak remaja lagi.
Dulu mak rajin buatkan tiap2 malam, sekarang
sendiri kena ingat lah hehe.
Yang belah kiri ialah air daun sirih
dan yang kanan, jamu

khas dibuat sendiri ya. Original home made gitu.

Kalau nak cerita kelebihan jamu ni
memang banyak sangat terutama macam saya
yang memang banyak angin nih. Walaupun saya
jenis kurus je tetapi tetap kena jaga kesihatan
dalaman. Bila minum jamu ni terasa badan
sangat ringan dan cergas sangat.
Air daun sirih pula untuk mewangikan badan
dan melancarkan peredaran darah.

Memang lah rasa kedua2 air ni lain macam
tapi sebab dah biasa agaknya
dari kecil minum jadi sudah lali
cuma air daun sirih tuh memang 'mencabar'
tekak haha.


Dengan jadual kerja saya yang semakin bertimbun,
memang tak terasa letih sangat bila dah
dibiasakan dengan rutin minum jamu.

Nak cuba? :)


2 comments:

nurul@hanni Monday, March 14, 2011  

jgn kn yg ini..air pegaga pun x lepas tekak....auwwwww..i kenot imaginee..hehehe..sukma, i stick to pills type ok....

Nor Muniza binti Murat Wednesday, March 30, 2011  

nanak resipi~

Disclaimer

Copyright© by The Sand and Foam. All rights reserved.

The Sand and Foam holds copyright in the information available on this blog, unless otherwise stated.

Copyright of 3rd party found on this blog must also be respected.

  © Blogger Template by Emporium Digital 2008

Back to TOP