Saturday, October 17, 2009

Count Down Begin - My pregnancy 35 weeks

Salah satu sebab utama aku membuka blog peribadi ini adalah untuk berkongsi & mendapatkan lebih banyak info mengenai proses kelahiran bayi. Sebagai bakal ibu yang baru pertama kali mengalaminya, tentu la aku cetek dengan sebarang info & tips. Banyak blog2 teman cyber aku lawat & ia sangat membantu aku memahami proses2 kelahiran bayi. Dan terbaru, blog teman cyber inilah yang sangat membantu di kala tahap kerisauan di tahap dewa. Sekurang2nya aku tidak keseorangan dalam menghadapi situasi seperti ini. Dan sedikit sebanyak dapat mengurangkan kerisauan aku.

Untuk pengetahuan anda semua, kedudukan my liltle one masih di dalam keadaan songsang (breech birth) sejak bulan ke 5 kandungan, sama kes dengan teman cyber tadi. Pertama kali mengetahui kedudukan my liltle one songsang aku masih relaks2 saja. Tetapi bila masuk bulan ke 8 kandungan, selepas aku check up Isnin lepas, kedudukan bayi masih dalam keadaan songsang, agak panik juga dibuatnya. Mula berfikir2 yang bukan2. Tetapi tetap aku kawal juga perasaan ini. Takut effect pada baby kan..jadi aku mula memikirkan apa2 solusi yang bagus ketika ini.

Ramai mencadangkan aku pergi mengurut.Ok,DONE untuk fasa pertama.Makcik tukang urut tuh kata kena berurut lagi apabila kandungan memasuki usia 9 bulan. Isk..suspen juga dibuatnya. Tetapi berdasarkan kajian & cerita2 rakan..kaedah berurut ini sangat berkesan..yang penting kita usaha kan..yang lain serahkan saja kepada yang di Atas..amin amin..

Selain itu..aku sudah bertukar ke Hospital Ampang untuk bersalin kelak..dek kerana takut dengan sebarang komplikasi2 lain (minta jauh)..sebelum ini aku sudah membayar penuh deposit di Pusat Perubatan Naluri, itupun jika bersalin secara normal..jadi, untuk mengelakkan kena charge yang melampau2..lebih baik aku tukar hospital kerajaan. Dengar cerita Hospital Ampang yang baru dibuka bagus dari segi service & kemudahan2 lain..ok PROCEED!

0 comments:

Disclaimer

Copyright© by The Sand and Foam. All rights reserved.

The Sand and Foam holds copyright in the information available on this blog, unless otherwise stated.

Copyright of 3rd party found on this blog must also be respected.

  © Blogger Template by Emporium Digital 2008

Back to TOP