Saturday, October 24, 2009

Menghitung hari - 9 bulan yg membahagiakan



Tidak sabar tetapi sangat berdebar2..
Pejam celik, 9 bulan telah berlalu dengan begitu pantas & ajaib sekali..Dalam masa yg terdekat ini..adrenalin aku bertambah2 dengan keinginan sangat jitu..namun jauh di sudut hati aku sangat risau akan kemungkinan2 yg bakal berlaku..my liltle one masih dalam keadaan songsang..hanya menanti keajaiban tuhan untuk membetulkan kedudukannya selain usaha yg belum putus2 dari aku sendiri, bakal mama kepada my little HA..


Kebelakangan ini aku hanya memikirkan tentang aku, my little one, mr Hazwan, keluarga aku & masa depan..adakah kerana pembawaan mengandung, emosi selalu saja tidak stabil & agak sensitif..kadang aku sangat gembira..kadang aku sangat sedih..kadang aku tertawa..kadang aku berduka..jika diikut kata hati, syaitan memang ada di mana2..sering juga aku berselawat nabi minta ditenangkan hati & dikuatkan semangat..akhir solat, minta doa dengan sangat rendah dirinya kpd yg di Atas..pengalaman pertama ini memang sungguh warna & dugaan ya..



mr.Hazwan masih seperti yang sebelum2nya..banyak mendiamkan diri dari berkata2..tapi aku tahu dia sangat risau & menanti penuh debar seperti aku..cuma karektornya yang pendiam itu kadang buat aku sering melayan emosi sendiri..hhmm, sudah namanya 2 individu yang berbeza..salah seorang memang diciptakan untuk melengkapi yg satu lagi,kan..yang penting walau kadang kala pahit & surut kehidupan..selama 9 bulan ini mr.Hazwan sentiasa ada untuk aku..


Mood kerja semakin merundum..huh, sehabis baik aku cuba datang ke opis dengan semangat kerja semaksimum mungkin..ternyata sgt susah..dgn pelbagai perkara berlaku kebelakangan ini..membuat aku hanya menjalani kerja sehari2 dengan seadanya..tapi semua yg terjadi pasti ada sebab & hikmah dariNya..Alhamdulillah, rezeki anak masih ada ketika aku sedang sarat2 mengandung walau sudah kurang agresif :p..tudung online (milik mak aku ..kira tauke aku la :p) masih berjalan spt biasa dan aku beruntung kerana customer baru semakin bertambah walau tidak begitu byk tetapi aku gembira & kali ini customer2 tetap masih terus menyokong & sering datang ke rumah utk belian borong...syukur!..nah, Allah pasti ada plan untuk setiap hambaNya...niat aku selain menambah duit poket adalah untuk membantu bisnes keluarga sendiri..


Pelbagai perkara akan berlaku di penghujung tahun & awal tahun depan..selain bakal menanti kelahiran my lil one, December 09 ini adalah perkahwinan adik perempuan aku & bertukar kerja..itu pun secara rasmi pada Jan 2010 InsyaAllah..hhmm..semoga hari2 yang mendatang menjanjikan sebuah lagi kegembiraan untuk aku..aminn..

Counting days for our little one..doakan ya..! :)

0 comments:

Disclaimer

Copyright© by The Sand and Foam. All rights reserved.

The Sand and Foam holds copyright in the information available on this blog, unless otherwise stated.

Copyright of 3rd party found on this blog must also be respected.

  © Blogger Template by Emporium Digital 2008

Back to TOP