Monday, January 25, 2010

Knock! Knock! Anybody home?

Entry ketiga untuk hari ini. Kembali kepada gaya penulisan asal.
Kepala agak 'penuh' & hampir serabut
(kot) kerana
seharian melayari internet dengan jayanya.
Untuk pengetahuan kamu semua bidang kerjaya
aku sekarang 100% berbeza dengan yang terdahulu.
Di sini, kamu lah yang mencorakkan hasil kerja kamu.
Kamulah yang mengawal jadual kerja. Kamulah yang akan
tanggung akibat jika lambat menghantar
report.
Kata ada dateline. Jadi untuk 2 minggu pertama
aku masih belum nampak gaya kerja di sini kerana
tugas sebenar belum diberikan.

Dijangka akan terima tugasan pertama minggu hadapan.
Gila lama. Naik pitam aku tak berbuat apa-apa.
Diam tak diam pun, hampir semua blog2 dari
pelbagai genre (
gitu) aku layan. Baik fashionista bloggers,
gila2 bloggers, mommies bloggers dll.
Yang penting, untuk menambahkan rasa ingin pitam aku .
.terpaksa dgn setia menunggu suami tercinta
mr.Hazwan (
wah!) datang menjemput aku di opis.
Abis kerja 5.30pm tapi kena tunggu sehingga 8.30pm. Wallawei..
kalau keluar shopping lagi cool nih.. atau sekadar
duduk minum2 petang di Old Town White Coffee ke..haih..
memang patah kaki tanpa kereta ni.. T_T


Hhhmm..baru terfikir dalam bosan-bosan menunggu
aku ingin mencari beberapa ide2 yang menarik untuk
hiasan dalaman rumah kami nanti. Ada beberapa
bulan lagi nak duduk. Perabot semua pun hampir lengkap.
Sementara masih di rumah mertua, sikit2 kami
penuhkan juga rumah tuh. Jadi, tak lah terasa sangat
duit keluar bila dah sampai masa nanti :D Aku lebih
fokuskan hiasan untuk ruang tamu kerana selain ianya
ruang utama, ruang tamu juga adalah satu ruang
di mana semua orang akan berkumpul pada satu2
masa. Jadi, perlukan penataan yang lebih..
fuh macam iye2 je :p


Antara yang menarik. Ops ini sekadar mencari ide,
bukan meniru bulat2 tahu. Harus lihat
pada kesesuaian ruang juga.


(a) Nate Berkus


(b) Ron Wilson Designer

(c) Kari Whitman Interiors (designers for Jessica Alba's kitchen. Pic below)


(d) Ty Penington




(e) Rizalman Ibrahim






5 comments:

LiXa the Mama Alya Tuesday, January 26, 2010  

ko nnt nak pindah umah cene sukma? condo ke teres?

aku tgh usha nak beli umah kat sri damansara.. paradesa rustica tu.. dlm 180k.. tempat dah berkenan just rumah je tak jumpe lagi

Sukma SuKkma Wednesday, January 27, 2010  

lix,
umah yg kat avenue park,damansara damai tuh tinggal nk duduk je tp ye lah since kami ada baby kecil.. tuh stay umah in law dulu..ada juga masa utk hias2 sket sebelum nk duduk sana nanti.. :)

Sukma SuKkma Wednesday, January 27, 2010  

p/s: beli umah kat tempat aku tuh je la..blh berjiran kita :p

Ain Humairah Wednesday, January 27, 2010  

sukma,
uma ko teres ke apartment?

Sukma SuKkma Wednesday, January 27, 2010  

condo @ park evenue,damansara damai.. nape ain?

Disclaimer

Copyright© by The Sand and Foam. All rights reserved.

The Sand and Foam holds copyright in the information available on this blog, unless otherwise stated.

Copyright of 3rd party found on this blog must also be respected.

  © Blogger Template by Emporium Digital 2008

Back to TOP