Tuesday, January 26, 2010

Semakin tua, terasa tua

Jangan main2 dengan word 'tua'. Salah orang mau ada yang tarik muka.
Bukan semua orang suka dikomen atau dilabel sebagai tua.
Perkataan tua seperti melabelkan diri si empunya seolah2
nampak berisi, tidak bergaya, serius, tidak ceria
, tidak sihat dan tidak cool (gitu). Jadi terpulang kepada
pandangan masing2 tentang definisi tua.
Bagi aku sendiri, sejak dua menjak
(nih kes banyak sgt berfikir nih)
aku terasa hilang atau hanyut dengan dunia aku sendiri.
Dunia baru sebagai ibu. Lagi2
semasa & selepas
berpantang
, apatah bila sudah masuk kerja semula ini..
terasa diri semakin tua.


Betul, makan pakai ala kadar. Asal siap terus
sarung tudung, ambil kereta untuk membeli
keperluan anak. Semuanya tentang anak.
Minumnya, mandinya, baju2nya, segalanya
tentang Nia saja kebelakangan ini.
Sampai hampir terlepas pandang keperluan si suami.
Oohoo ini bahaya, harap2 jangan terlepas
pandang lagi. Baru aku perasan,
si suami juga boleh ada rasa cemburu
dengan si anak ya? Yang penting,
baju2 kebaya & seluar2 jeans semua
dah tak boleh pakai...kalau ada pun yang
boleh pakai seperti baju2 kebaya kena kasi
adjust dulu baru ok..isk isk..Adakah ini memang normal bag
ibu2 baru seperti aku??
fuh motivasi..motivasi..

Baju2 & jeans dalam kenangan T_T








5 comments:

LiXa the Mama Alya Tuesday, January 26, 2010  

part yg baju kebaya sume tu aku memang setuju agak leceh nak pakai bile dukung baby especially jenis yg berkerawang or bermanik2..memang simpan je la sbb aku takut sakit die or die kutil. brooch besar2 pun aku tak pakai dah..

tapi part sluar jeans tu aku tak paham skit sbb seblum abis pantang pun aku dah start pakai jeans balik..hehehe

peah @ peps Wednesday, January 27, 2010  

insyaAllah muat balik...

yg penting masa pantang tu..follow betul2...

Shareen Mohd Saleh Wednesday, January 27, 2010  

Erm same ah tu... Mari ah kita sumer sama2 berdiet mwahahahahahaha

Sukma SuKkma Wednesday, January 27, 2010  

sis.. naik tang perut tuh yg x tahan.. nak2 kita ceasar, kena tahan sit up dulu :(

Sukma SuKkma Wednesday, January 27, 2010  

lixa,
baju kebaya boleh kasi adjust je kot..bukak sket tang ketiak, longgar kan tang badan..nak chk kat tailor la nnti..bkn apa, syg la x pakai2 :(

Disclaimer

Copyright© by The Sand and Foam. All rights reserved.

The Sand and Foam holds copyright in the information available on this blog, unless otherwise stated.

Copyright of 3rd party found on this blog must also be respected.

  © Blogger Template by Emporium Digital 2008

Back to TOP