Thursday, September 24, 2009

Salam Aidilfitri

Selamat Hari Raya!!

Masuk hari raya ke-5, baru berkesempatan menulis entry mengenai sambutan Hari Raya..kebetulan aku mengambil cuti panjang tahun ini..Istimewanya kali ini selain kerana sambutan raya yg pertama sebagai isteri orang & bakal ibu..akhirnya setelah 9 tahun hanya berhari raya di Kg Dato Keramat, dapat lah merasa sambutan hari raya di suasana kg sebenar iaitu kg mr Hazwan (tahun ini kasi can dia dulu :p ) & yg paling special utk pertama kali seumur hidup..aku dapat menziarahi kubur, di sana terdapat pusara arwah nenek mr Hazwan, pusara arwah suami Makcik & pusara arwah anak Pak Teh..kali terakhir arwah adik bongsu nenek aku meninggal di Medan & arwah Atuk aku pula meninggal beberapa tahun lepas di Mekah..

Oh ya, untuk persiapan tahun ini sangat lah last minute. Memandangkan aku yg sedang berbadan dua..aktiviti persiapan ala kadar saja (kononnya)..energi pun tidak sebanyak mana untuk ke hulur hilir mencari2 barang..memandangkan aku dah siap2 mengambil cuti raya lebih awal bermula hari Khamis lepas..banyak pula plan yg secara tiba2 muncul..3 hari sebelum raya ntah macam mana terdatang niat untuk buat facial di Serenity Spa Setiawangsa..punya gigih sanggup pergi sorang2..tengah2 facial itu boleh pula terfikir nak ke salon sebelah untuk memotong rambut ke paras bahu (abis mr Hazwan dah bising2 suruh pendekkan rambut, biar nampak spt rambut ibu2..aihh, rambut ibu2 mesti kena pendek ke?) Yang paling drastik, siap dye rambut konon supaya nampak fresh..aku pilih Dark Brown @ sewaktu dgnnya saja (ini pun yg pertama seumur hidup ya..gila! adakah pembawaan baby girl aku sampai aku dok gigih melaram macam ini? haha)

Dalam dok pening2 mencari baju raya (baju org mengandung sgt terhad kan?), 2 hari sebelum raya pun aku sempat ke PKNS Shah Alam untuk mencari sepasang dua baju raya..nasib baik, pusing punya pusing dapat juga sepasang yang kebetulan pula sedondon dengan baju melayu mr Hazwan (hadiah dari mak aku sempena perkahwinan kami lalu) sebelum itu, singgah ke SACC..mana tahu boleh cuci2 mata..kalau ada yg berkenan boleh lah beli..tapi, alangkah kecewanya..nama pun pertama kali ke area sana, mana aku tahu baju2 di SACC tidak terjangkau dek budget..jadi terus kami ke PKNS & akhirnya dapat juga sepasang baju raya dengan harga yang sangat berbaloi :)

Sambutan malam raya & hari raya pertama di Alor Gajah. Hari raya kedua pula terus ke rumah keluarga aku (baru beberapa hari dah rindu dengan mak :p ) sungguh, semasa sesi bermaaf2an di pagi raya terutama saat memohon maaf dengan keluarga mertua..aku terus sayu teringatkan mak ayah aku di rumah..lain benar Aidilfitiri kali ini..atau ini hanya sebuah permulaan bagi keluarga baru aku & mr Hazwan..Coretan di kg Alor Gajah? biar gambar2 di bawah yg akan ceritakan semuanya ya.. sekali lagi, salam Aidilfitri..


p/s: hari ini mr Hazwan dah start kerja..aku pula minggu depan..tapi still no plan at all :p


di hadapan rumah keluarga mr Hazwan



minta ampun dgn mr Hazwan..ada gaya isteri mithali tak? :p

wajah hepi org yg sudah bekerja..angpau dari anak buah ke mak sedara..

bersama my sil Eliya & Jazlina

samping yg hanya dipakai ke masjid

bersama adik2 sepupu

sebahagian dari keluarga besar my mil

di hadapan pusara arwah nenek


1 comments:

Anonymous Monday, September 28, 2009  

slmt hari raya..ampun maaf if ada slh kay...bes raya kg husband?

Disclaimer

Copyright© by The Sand and Foam. All rights reserved.

The Sand and Foam holds copyright in the information available on this blog, unless otherwise stated.

Copyright of 3rd party found on this blog must also be respected.

  © Blogger Template by Emporium Digital 2008

Back to TOP