Wednesday, February 17, 2010

Main redah

Dek kerana konsert Satu Suara, aku sekeluarga terpaksa ke Cameron Highlands ke esokkan hari iaitu Isnin lepas. Ingatkan orang2 cina sudah beraya di kampung masing2 jadi dengan gigih sambil berfikir bahawa Isnin adalah hari yang sangat lancar & 'kosong', hampir pukul 12pm baru gerak ke Cameron ditemani mak aku, mr. Hazwan & Nia (1st time Nia jalan jauh). Bijak tak bijak lah. Sepanjang perjalanan memang lancar saja pemanduan. Budget pun mungkin sampai dalam 2.30pm paling lambat. Mana lah tahu, elok2 sampai Simpang Pulai terus ke Brinchang..............................................mak aihh...JAMMED + CROWDED..........................!!!! 

Mana lah tahu begini rupanya bila cuti2 perayaan. Selama 5 tahun kerja di Celcom aku ambil kesempatan OT sebab dapat triple kan (ohh rindu sana)

Keluarga makcik2 aku ada dalam 3 buah kereta. Punya jammed, cadang nak jumpa di Brinchang terus sambil lepak & hirup2 udara segar dari ladang teh..sampai ke sudah..tak jumpa2...padahal jarak antara kami mana jauh pun..semua sebab Cameron yang dibanjiri kaum2 yang nak beraya CNY jugak. Dalam susah2 parking pun, aku sekeluarga sempat singgah makan & membeli lah sikit  strawberry, Oren & sayur2an segar di pasar petang (sebab tutup awal) di Tanah Rata. Yang kesian 3 kereta awal tuh langsung tidak dapat berhenti & membeli2 di pasar malam (katanya)

Akhirnya, kami 4 kereta bertemu juga di lokasi strategik (konon lah) iaitu Air Terjun Lata Iskandar. Kasihan, anak2 makcik2 aku semua tensen tak dapat2 turun dari kereta ..itu yang desperate nak terjun mandi manda...haihh..

Malam itu, kami 4 buah kereta pakat ramai2 serbu warung 'pecel lele'..slurrpp..

0 comments:

Disclaimer

Copyright© by The Sand and Foam. All rights reserved.

The Sand and Foam holds copyright in the information available on this blog, unless otherwise stated.

Copyright of 3rd party found on this blog must also be respected.

  © Blogger Template by Emporium Digital 2008

Back to TOP