Tuesday, August 18, 2009

Cherating Part I

1st day masuk opis setelah 5 hari meng-off kan diri, demam yang 99% kebah jadi datang balik. Apa kejadah la nih..sejuk bonar aircond pasang tahap max agaknya..geram betul..oh ya, kelmarin baru balik dari Cherating. Seronok juga sekali sekala bercuti dengan keluarga mr Hazwan yang sangat protokol & penuh tata tertib (nih kalau mr Hazwan baca, jangan marah ya :P) Yang penting jadual percutian di sana pun agak penuh & terkawal..tidak rasa masa terbazir tanpa sebarang aktiviti..apalagi father-in-law yang sangat cool but quite adventurous..bayangkan sehari suntuk penuh dengan jadual makan-makan..jalan-jalan..

Hari pertama (sabtu) dalam 1pm, check in di The Legend Resort Cherating..belum sempat punggah beg2, terus menyerang gerai yang agak terkenal dengan Satar & Sup Tulang..dapat merasa la juga sotong goreng + keropok lekor versi gerai tu..memang sedap-sedap..meriah meja dengan daun-daun pisang ..hehe..dah kenyang-kenyang, pulang ke resort dulu dan di sambung dengan acara mandi manda..dekat swimming pool je..lewat petang dalam 6.30pm baru naik ke atas bersiap2 tunggu maghrib..8.30pm juga kami keluar ke destinasi seterusnya, apalagi pusing-pusing cari makan la..jadi idea datang dari father-in-law untuk melantak di PAK SU Seafood Restaurant..kira restoran wajib kalau FIL singgah ke kemaman selain restoran tersebut agak terkenal dengan makanan nya yang sedap2..(masih teringat kailan ikan masin yg crispy+ ikan patin masak stim+ stuffed crab..slurrpp) Murah betul rezeki my lil one ya..makan kenyang-kenyang malam tu..dari seafood restaurant terus ke Teluk Cempedak, terkejut bukan sebab jakun ke apa..terkejut begitu ramai manusia terutama keluarga & anak masing2..manusia punya ramai,yang peliknya kenapa tidak ada lampu2 di pasang di sekitar pantai? nak tengok apa pun tak pasti, yang pasti aku hanya nampak pasangan2 duduk berdua2an melayan angin malam kus-kus..haish..

Dari Teluk Cempedak, kami sempat singgah pekena kopi O di Kemaman Kopitiam..punya pusing-pusing sampai ke Kemaman..itu pun hanya satu kereta kerana sister-in-law aku & anak2nya terus pulang ke resort setelah tertidur kekenyangan dalam kereta...Mungkin sebab perut memang dah penuh ya, jadi setiba di Kemaman Kopitiam aku hanya mampu meneguk milo panas + roti bakar sepotong..jadi la..

Esoknya, aku rasa hanya aku & mr Hazwan yang over tertidur sehingga 9.30am..konon nak bangun awal pagi untuk berjogging + mandi @ swimming pool..sudahnya hanya kami yang membuta..sementara FIL aku sempat menikmati suasana pagi & segar bugar..shame on us, hehe..tepat 12pm check out dan seperti biasa sempat melayan game2 di resort..nanti aku upload la gamba wanita tidak sedari diri tengah main motor racing game..Sebelum pulang terus ke KL, kami singgah ke satu gerai untuk minum2 air kelapa..di Kuantan cuaca agak panas, jadi bila dah pekena air kelapa, terasa cool sikit..:D Tak lupa singgah di kedai terakhir untuk membeli buah tangan, macam biasa keropok lekor (my fave!!)

Ok la..nantikan part II..gambar2 di sekitar Kuantan+Kemaman..

Disclaimer

Copyright© by The Sand and Foam. All rights reserved.

The Sand and Foam holds copyright in the information available on this blog, unless otherwise stated.

Copyright of 3rd party found on this blog must also be respected.