Monday, August 10, 2009

FLU..again..

Bila agaknya nak 100% sembuh ya? Last week sudah beransur pulih..tup tup datang lagi..risau betul, nak-nak keadaan diri yang tengah mengandung..kelmarin buat check up di PPUM, dengan senang hatinya pergi ke hospital pukul 10pm dan tahu pukul berapa selesai? 1.30am..dan misi di akhir cabaran..dapat sebungkus ubat Paracetamol & ubat selsema..duh..aku punya ubat-ubat masa pergi klinik masih ada & lagi berfaedah rasanya..kenapa?abaikan saja la ya.. Alhamdulillah tiada unsur-unsur H1N1 didapati dalam tubuh badan aku..sementara di Malaysia jumlah mangsa kematian meningkat ke 18 orang termasuk seorang ibu yang baru bersalin..menakutkan!

Sekarang di saat-saat musim pelbagai penyakit..kurang sikit aktiviti..nak buat apa saja, rasa tidak kena..last Sunday yang sepatutnya ada Sony Style Free Course Photography pun tak dapat hadir..padahal penuh semangat nak attend course tersebut..tak sihat punya pasal, aku bantai makan ubat selsema dan tidur seharian..bangun-bangun saja perut terus berkeroncong..sempat layan FFM sebentar sebelum dengan longlainya ke dapur mencari bahan-bahan apa yang perlu di masak untuk dinner semalam..melangkah dengan longlai kerana mr Hazwan sudah bising-bising suruh masak ya.. ikutkan badan yang kurang sihat ni dan tengah duduk rumah FIL pulak..dan baby dalam perut yang sedang kelaparan..kena gagahkan diri juga, nasib baik bibik tolong-tolong sediakan bahan...Hasilnya sayur campur goreng + ayam goreng berempah kari..fuh,macam mana la tuh..janji perut kenyang kan..

Hujung minggu ini aku & FIL akan bercuti ke Cherating..tak pasti macam mana percutian kali ini..dengan musim sakitnya..hhmmm..

5 comments:

LiXa the Mama Alya Monday, August 10, 2009  

Petua mengubat H1N1:

EAT MINIMUM 6 GREEN APPLES A DAY AND FRESH ORANGE JUICE
for those with sore throat please blend the apples and keep on taking till your fever disappear and yr symtoms are gone....I cannot explain it but the child in Shah Alam was ok too after taking this tip....

CoconuT DrinkeR Wednesday, August 12, 2009  

what does FIL means?

Sukma SuKkma Wednesday, August 12, 2009  

FIL = family in law ye tuan..

Zaffi Zuhri Wednesday, August 12, 2009  

I hope you have a great holidays!! :)

Zaffi Zuhri Wednesday, August 12, 2009  

I hope you have a great holidays!! :)

Disclaimer

Copyright© by The Sand and Foam. All rights reserved.

The Sand and Foam holds copyright in the information available on this blog, unless otherwise stated.

Copyright of 3rd party found on this blog must also be respected.

  © Blogger Template by Emporium Digital 2008

Back to TOP